iidamadeleine

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Bad dreams .

Av Madeleine Svedberg - 31 augusti 2012 16:49

Drömde en och samma dröm inatt , vilket var riktigt jobbigt .. Den blev bara värre och värre, vaknade tre gången p.g.a den. När ja vakna strax efter nio gav jag upp och somnade inte om igen. Fyy , hatar mardrömmar.. 

 

Jaja , det här är första blogginlägget på länge som jag skriver från datorn. Sen dom gjorde en 'bloggplatsen' app blev det lämpligare, då kunde jag skriva när jag åkte buss eller bara är på resande fot. Mycket bra ! 

 

Har inte mycket att säga , men idag har jag städat, tvättat & diskat, tvätten håller jag fortfarande på med och ska byta sängkläder i "mina" rum. 

På somrarna "flyttar" jag in i vårat gästrum för att mitt rum blir som en bastu.. Det går inte att sova där ! Och ha fönstret öppet är inget jag vill utan rullgardin eller myggnät, och jag måste öppna två fönster för att ens få in nån friskluft. Efter som vi har typ som ett litet extra "rum" utanför mitt rum så mitt fönster går liksom inte direkt ut, utan bara till det där exta rummet. Ja, väldigt jobbigt ! Men nu börjar det bli höst så jag kan nog snart flytta tillbaka till mitt egna rum , därför kan jag bädda rent där snart. Där har jag en större säng och ett dubbeltäcke, vilket jag inte har i gästrummet så det ska bli skönt att byta tillbaka. 

 

Vet inte riktigt vad som händer i helgen, men sånt som märks. Ikväll blir jag iaf hemma! Mamma ska köpa vindruvor, äpplen, gurka och dipp åt mig till ikväll. Mmmh ! Fredagsmys ! 

På måndag ska jag vara med Emma iaf och på tisdag åker jag till min älskade syster i Göteborg, helt underbart ! Som jag längtar ! Vi ska fira att hon kommit ifrån helvetet (hennes nu förra jobb) och börjar på ett bättre. Så glad för hennes skull ! Men självklart längtar jag till Rambo också, gogrisen ! Kommer hem måndagen efter så är där ungefär en vecka. Liseberg (hoppas ja det blir) & självklart shopping. Mmh , längtar ! 

 

 

Nu blev det är långt inlägg, men man måste skriva av sig lite ibland. Ha det så bra ! 




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Svedberg - 21 februari 2015 11:32


Fyllde 22 år för en vecka sen igår, hade en underbar födelsedag med mannen i mitt liv! Blev bjuden på middag på Sinclairs Steakhouse här i Göteborg, supergott. Rekomenderar verkligen er att gå dit!  På lördagen var det ju alla hjärtansdag som all...

Av Madeleine Svedberg - 12 februari 2015 17:59

Snart ett år sedan jag skrev.. Igen..  Men "komiskt" nog så har jag VFU även denna gång. Är iofs inne på sista veckan nu, så den är snart slut.  Har varit roligt att vara tillbaka igen.  Men.. Även om det är någon som intresserad eller inte så ...

Av Madeleine Svedberg - 22 april 2014 20:38

Nu var vi inne på sista veckan på VFUn då.. Kan inte förstå att fem veckor har gått så otroligt fort.  Däremot så var jag lite stolt och glad att jag klarat mig i 4 veckor utan att bli sjuk eller nå, men vad tror ni inte händer när det blev långled...

Av Madeleine Svedberg - 24 mars 2014 21:18

Haha, ååh.. Varje gång jag skriver ett blogginlägg (vilket ni märker är väldigt sällan) så säger jag åt mig själv "nu får du skärpa dig Madeleine, ta tag i bloggandet igen", men som ni ser så går det inte så bra. Ibland förstår jag egentligen inte va...

Av Madeleine Svedberg - 20 augusti 2013 19:26

Hallå hallå! Har börjat plugga igen, ska plugga upp lite betyg & sedan söka till Förskollärarprogrammet igen. Denna gång söker ja till uppsala och Göteborg eftersom varken gävle eller falun har just den programstarten på våren. Så det blir troligt...

Ovido - Quiz & Flashcards