iidamadeleine

Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Skolan, mm..

Av Madeleine Svedberg - 24 mars 2014 21:18

Haha, ååh.. Varje gång jag skriver ett blogginlägg (vilket ni märker är väldigt sällan) så säger jag åt mig själv "nu får du skärpa dig Madeleine, ta tag i bloggandet igen", men som ni ser så går det inte så bra. Ibland förstår jag egentligen inte varför jag nästintill slutade, det är skönt att få skriva av sig, sen bryr jag mig inte ett dugg om följare, den som läser får läsa annars skitsamma. 


I alla fall, en liten uppdatering sen det senaste inlägget. Jag kom in på HÖGSKOLAN eller rättare sagt UNIVERSITETET i GÖTEBORG, om jag inte sagt va jag sökte så var det Förskollärarprogrammet.

Flyttade hit den 17(?) januari och började den 20 januari, har gått två kurser redan och idag började min tredje, hade introduktion idag och imorgon är det ut på VFU (verksamhetsfördutbildning/praktik) som gäller. Längtar som en tok samtidigt som jag är rätt så nervös.. 

Juste, våran andra kurs avslutades i fredags, måste berätta om de! 
Det var galet mycket litteratur att läsa till denna kurs, den var väldigt jobbig samtidigt som den ibland kunde vara rätt intressant. Men iaf, varje kurs avslutas med den "stora" tentan, den så kallade ex uppgiften. & vi fick en rätt annorlunda variant som avslut på den här kursen.. 

I torsdags morse las frågorna ut på GUL (Göteborgs univeristets läroplattform), ingen hade sett dom, inte ens dom som skulle rätta våra tentor hade sett dom (dom som hade gjort tentan hade förstås sett den), så klockan 8 på torsdags morgonen las dom ut och sen hade vi till kl 15 på fredagen på oss att skriva, 31 h helvete (typ), fick ett litet panikanfall på fredan där men lyckades få ihop det tillslut.. 

Hade underbara vänner som stöttade mig även fast dom själv gjorde samma sak, helt sjukt. Men deras pushar hjälpte mig igenom det iaf, det var väldigt tufft kan jag lova, men förhoppningsvis gick det bra!


Har fått fantastiska vänner här nere, har en awesome basgrupp. Vänner för livet tror jag. Som ni kanske förstått så trivs jag som fisken i vattnet här nere, har även fått mig en egen "lägenhet", mer ett rum men har ett så kallat kokskåp på rummet iaf, och egen toa & dusch! (Viktigt!). Hämtar nycklarna nästa vecka på tisdag (förhoppningsvis), men flyttar inte fören på helgen. 

Självklart har jag hemlängtan, saknar min familj & mina vänner nå oerhört och dessutom saknar jag ihjäl mig efter min katt Tuffsen. Många förstår inte hur jag kan sakna en katt så mycket, men han är min, mitt första egna djur, jag var med när han föddes eftersom vi även har hans mamma, saknar självklart hon med. Men Tuffsen är speciell, min "lilla" Tuffsen, förhoppningsvis kan jag åka hem den sista april, skulle va otroligt skönt! Fast mamma och putte kommer ner i påsk. 



Oooooj, nu vart det långt, ska försöka att inte dra ut lika långt innan jag skriver nästa inlägg.. ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Svedberg - 21 februari 2015 11:32


Fyllde 22 år för en vecka sen igår, hade en underbar födelsedag med mannen i mitt liv! Blev bjuden på middag på Sinclairs Steakhouse här i Göteborg, supergott. Rekomenderar verkligen er att gå dit!  På lördagen var det ju alla hjärtansdag som all...

Av Madeleine Svedberg - 12 februari 2015 17:59

Snart ett år sedan jag skrev.. Igen..  Men "komiskt" nog så har jag VFU även denna gång. Är iofs inne på sista veckan nu, så den är snart slut.  Har varit roligt att vara tillbaka igen.  Men.. Även om det är någon som intresserad eller inte så ...

Av Madeleine Svedberg - 22 april 2014 20:38

Nu var vi inne på sista veckan på VFUn då.. Kan inte förstå att fem veckor har gått så otroligt fort.  Däremot så var jag lite stolt och glad att jag klarat mig i 4 veckor utan att bli sjuk eller nå, men vad tror ni inte händer när det blev långled...

Av Madeleine Svedberg - 20 augusti 2013 19:26

Hallå hallå! Har börjat plugga igen, ska plugga upp lite betyg & sedan söka till Förskollärarprogrammet igen. Denna gång söker ja till uppsala och Göteborg eftersom varken gävle eller falun har just den programstarten på våren. Så det blir troligt...

Av Madeleine Svedberg - 15 augusti 2013 00:24

Snart är det ett år sen jag skrev. Förstår inte varför jag slutade.. Mycket har hänt på ett år så jag tänker inte ta igen alltihop. Varit arbetslös ett år, men börjar plugga till hösten, ska bara plugga fyra kurser på cfl här i söderhamn men det är a...

Ovido - Quiz & Flashcards