iidamadeleine

Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

Längesen! (Igen..)

Av Madeleine Svedberg - 12 februari 2015 17:59

Snart ett år sedan jag skrev.. Igen.. 

Men "komiskt" nog så har jag VFU även denna gång. Är iofs inne på sista veckan nu, så den är snart slut. 

Har varit roligt att vara tillbaka igen. 

Men.. Även om det är någon som intresserad eller inte så tänker jag försöka berätta lite kortfattat vad som hänt i mitt liv.

Minns inte så mycket efter VFUn fram till sommaren, men min sommar var den bästa jag har haft hittills. 

Blev tillsammans med en fantastisk kille, helt underbar! Det säger väl de flesta människor om deras partner men det är verkligen så. Var med honom hela sommaren. Har inte känt så här för någon tidigare, har heller inte lärt känna någon så här som jag känner honom! 

Men nu till de "downside", vi har distansförhållande och då menar jag inte en-två timmar resa mellan varandra utan 6 timmar med tåg, ca 67 mil mellan varandra. Han bor hemma i Söderhamn och jag som ni vet i Göteborg. Det är tufft, klart det är! Men jag vet att vi klarar det, det har gjort att vi har lärt känna varandra på ett helt annat och på ett djupare sätt än vad vi hade gjort (tror jag) i ett "vanligt" förhållande. Vi har iaf haft distans i snart 6 månader, vi pendlar fram och tillbaka båda två. Försöker ses varannan helg och hittills så har vi kunnat de. Det är dyrt, men det är så värt det! 

Han kommer hit ikväll/inatt faktiskt, jag fyller år imorgon och på lördag är det ju alla hjärtans dag så det ska bli en underbar helg med honom här!


Men moving on, har varit en rätt jobbig höst, dels för distansen och dels för plugget. Blanda dom och det blir kaos, känns de som! Men jag har iaf klarat alla tentor hittills, vilket är helt underbart! 
Har bott i Göteborg över ett år nu, alltså är ett år av min utbildning klart. Vilket har gått sjukt fort! 

Har suttit nu och (nästan) kollat igenom hela min blogg. Alltså 5år(?) tillbaka, skrev ju jättemycket förut. Förstår egentligen inte varför jag slutade eftersom det faktiskt kan vara skönt att skriva av sig, trots att det är en öppen blogg på internet. 

Däremot så funderar jag på att byta blogg, börja om liksom. Nytt och fräscht men vet inte riktigt när jag ska hitta den tiden. Har inte ens tid att fixa om den här bloggen.. Den ser hemskt ut, men jaja, ni får överleva ändå!

 

Hittade iaf några "visdomsord" från ett gammalt inlägg som jag tycker är passande i mitt liv: 

Anyone can make you smile or cry

but it takes someone special to put a smile on your face 

when you already have tears in your eyes

 

 

Over and out, ha en grym helg allihopa för det ska jag! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Svedberg - 21 februari 2015 11:32


Fyllde 22 år för en vecka sen igår, hade en underbar födelsedag med mannen i mitt liv! Blev bjuden på middag på Sinclairs Steakhouse här i Göteborg, supergott. Rekomenderar verkligen er att gå dit!  På lördagen var det ju alla hjärtansdag som all...

Av Madeleine Svedberg - 22 april 2014 20:38

Nu var vi inne på sista veckan på VFUn då.. Kan inte förstå att fem veckor har gått så otroligt fort.  Däremot så var jag lite stolt och glad att jag klarat mig i 4 veckor utan att bli sjuk eller nå, men vad tror ni inte händer när det blev långled...

Av Madeleine Svedberg - 24 mars 2014 21:18

Haha, ååh.. Varje gång jag skriver ett blogginlägg (vilket ni märker är väldigt sällan) så säger jag åt mig själv "nu får du skärpa dig Madeleine, ta tag i bloggandet igen", men som ni ser så går det inte så bra. Ibland förstår jag egentligen inte va...

Av Madeleine Svedberg - 20 augusti 2013 19:26

Hallå hallå! Har börjat plugga igen, ska plugga upp lite betyg & sedan söka till Förskollärarprogrammet igen. Denna gång söker ja till uppsala och Göteborg eftersom varken gävle eller falun har just den programstarten på våren. Så det blir troligt...

Av Madeleine Svedberg - 15 augusti 2013 00:24

Snart är det ett år sen jag skrev. Förstår inte varför jag slutade.. Mycket har hänt på ett år så jag tänker inte ta igen alltihop. Varit arbetslös ett år, men börjar plugga till hösten, ska bara plugga fyra kurser på cfl här i söderhamn men det är a...

Ovido - Quiz & Flashcards