iidamadeleine

Alla inlägg under augusti 2013

Av Madeleine Svedberg - 20 augusti 2013 19:26

Hallå hallå!

Har börjat plugga igen, ska plugga upp lite betyg & sedan söka till Förskollärarprogrammet igen. Denna gång söker ja till uppsala och Göteborg eftersom varken gävle eller falun har just den programstarten på våren. Så det blir troligtvis flytt mot våren, förhoppningsvis uppsala, fast jag vill gärna till Göteborg också men första gången man flyttar hemifrån kanske man inte har lust att flytta 60 mil härifrån. Skulle nog kännas skönare att få studera i uppsala också just för att man har nära hem & det sägs att det är en väldigt bra skola där! Menmen, får iaf inget intagninssvar fören mitten av december såatte, de är ett tag kvar.
Har förhoppningsvis hittat två av dom kurslitteraturerna som jag behöver i höst, en är jag säker på åtminstone men dom andra två vet jah inte fören imorgon. Jobbigt att behöva vänta!

Iaf, ni som undrar så kommer jag studera heltid i höst, matematik 2b, engelska 6, historia 1b & privatjuridik, som som heter nu för tiden annars äre matte B, engelska B & historia A. Dom två sistnämnda kurserna läser jag bara för att, lite för kul typ & just för att det skulle bli heltid så jag får fullt csn bidrag. Matten & engelskan läser jag upp, engelskan är ett måste för att jag ska kunna söka till alla Förskollärarprogram, gävle & uppsala tar in utan engelska B.
Ska även göra högskoleprovet i höst, synd att de kostar över 300 kr bara..
Jaja, ska kanske försöka mig på matten nu fast första lektionen inte är fören på torsdag.

Ha de gött !

Av Madeleine Svedberg - 15 augusti 2013 00:24

Snart är det ett år sen jag skrev. Förstår inte varför jag slutade.. Mycket har hänt på ett år så jag tänker inte ta igen alltihop. Varit arbetslös ett år, men börjar plugga till hösten, ska bara plugga fyra kurser på cfl här i söderhamn men det är alltid någonting. Plugga upp lite betyg & söka till Förskollärarprogrammet till våren igen, förhoppningsvis kommer jag in då. Juste, fyllde ju 20 år i februari också & jag fick mitt körkort den 18 juni, lite seg med att skaffa de men man måste verkligen vilja om man ska få det gjort. Det ännu häftigare är att Sonja Aldén var där & tog sitt också, feg som ja va vågade jag aldrig fråga om någon autograf eller sådant.. Kände däremot inte igen henne från början, satt typ rygg i rygg med henne en dag och samtidigt lyssnade på henne i hörlurarna. Lite kul så här efteråt!



Varit med i en tävling nu med Molly Sandén, hoppas att man vinner för en gång skull, har aldrig haft någon tur när det gäller tävlingar så här men hoppas verkligen nu. Skulle vara så stort att få vinna just det här och hon är verkligen en av mina största idoler och en person som jag verkligen ser upp till. En del är tack vare henne för att jag börjat trivas med min egen kropp, och acceptera att man är olika byggd. Man behöver inte se ut som en supermodell eller vara superfit för att vara fin eller acceptera sig själv. Molly är så oerhört fin, vacker rättare sagt. Har vart en dröm att träffa henne enda sen jag hörde henne första gången!



Nu blev det långt, men så blir det efter ett år. & enda är det inte så överdrivet långt.. Jaja, ska skärpa mig med det här nu !
Tack & hej ! :)

Ovido - Quiz & Flashcards