iidamadeleine

Alla inlägg under mars 2012

Av Madeleine Svedberg - 15 mars 2012 20:56

I måndags var vi med en fotograf som heter Sibylle Anneck , det va kul. Vi träffade henne torsdan veckan innan också. Men i måndags fick vi följa med henne på två jobb , andra jobbet fick vi träffa (tydligen) jättekända skådespelare (kända i Tyskland iaf). Jobbade till ungefär halv åtta på kvällen.


Tisdan träffade vi Thilo Jahn , även han jobbar åt WDR (som Sibylle) men han är programledare, super trevlig kille som kan svenska ! (underbart!!). Vi fick i uppgift att göra en enkät till UR.se som kommer sändas på P2 nästa lördag. Roligt ! 
Onsdag gjorde vi inte mycket. Men idag var vi med honom när han spelade in två program , innan första programmet fick jag & linnéa hjälpa dom som skulle sätta ljuset & allt så vi fick sitta framför kamerorna. Haha ! Sedan fick vi träffa en jättekänd artist (i tyskland iaf) som Thilo skulle prata med , om killens bands nya skiva. Trots att dom sjunger så är musiken ändå bra. Här är dom:
Kettcar 


Imorgon är det våran sista arbetsdag , då blir vi på en teater.

På lördag är vi ledig & då kör vi på en sista shoppingdag ! 
På söndag 13.25 lyfter flyget härifrån & jag längtar som en tok på att få komma hem !! 



En liten grej jag tänkt på .. 
JA tjejer , puta med läpparna, puta ut röven & tryck upp tuttarna till örona era & se lite sur ut .. Då får ni säkert mycket gillningar ! 
En sak till , SNÄLLA NÅN ! Kan typ alla bara sluta med de där tramset "då behöver ingen här omkring köpa lika som mig nu då.." när ni köpt nå kläder.. SNÄLLA ?! Tror ni inte resten av hälften av alla tjejer redan har lika kläder som er ? Vad spelar det för jävla roll ?! Sy era kläder själv om ni inte vill att nån ska ha lika som er.. Herregud ! Speciellt om det är från nån vanlig kedja som nästan ALLA handlar på , H&M , Gina tricot , vero moda , Nelly.com. Jaa , bli sur för att jag skriver det här om ni vill med det bryr jag mig så här lite om , ...


SNART ÄR JAG HEMMA !!!




För att irritera lite folk !

För att visa hur snygga jag & linnéa kan va ! 

För att visa vilken fin vän jag har med mig här i Tyskland ! 

Av Madeleine Svedberg - 11 mars 2012 15:37

Halo igen !
PuppetEmpire var lätt bäst , underbara personer & vi fick även hjälpa dom att jobba med prototyp dockorna till lang filmen dom ska göra. Häftigt faktiskt ! Sydde klädder och hjälpte till med dockorna. Joru, den kommer nog vara den bästa praktiken av alla vi har haft och kommer att ha tror jag. Imorgon börjar sista veckan här i Köln och det är vi väldigt glad över. Har en väldig hemlängtan nu.. Jag blev sjuk i tisdags och har inte blivit frisk än , det orsakar att jag har lite extra hemlängtan. Inte särskilt kul !

Nu sitter vi pa ett internet café eftersom internet inte funkar där vi bor.

Min pappa hämtade även hem en underbart söt liten valp förra helgen, lilla Ättra. Han skickade ett mms som jag fick kolla pa via telias hemsida. Hiiimla söt är hon ! Tyvärr kan jag inte lägga upp kort eftersom jag inte sitter vid min dator. Iaf , man fick lite extra hemlängtan p.g.a den sötnosen ocksa, vill träffa henne nu helst nyss !
Saknar även min älskade katt Tuffsen , ni anar inte hur mycket jag saknar honom. Ojojoj, min gopojk !

Världens mysigaste katt är vad han är !


Iaf , vi tror & hoppas att den här sista veckan kommer ga fort. Kommer hem skaplig tid nästa söndag , runt halv sju kommer vi till söderhamn. Läääängtar ! Saknar min säng , mitt hem , mamma , pappa , syrran & allihopa !
När vi kommer hem är det inte heller langt kvar tills pasklovet , eftersom man missat sportlovet sa längtar man lite extra till det och da ska vi sjävklart pa STUDENTKRYSSNINGEN ! Oooh , va sköj vi kommer ha de ! Jag längtar till mycket nu märker jag.. Jaja , nu ska ni inte behöva läsa mer om det ! Hare bra mina vänner !

Tschüss !

Av Madeleine Svedberg - 1 mars 2012 17:41

Oj.. Har inte skrivit nånting om praktiken ! 
Kom hit i söndags, planet var 25 minuter tidigare än vad det skulle så vi fick vänta en sväng på Leon men det gick bra de ah. När han kommit dit åkte vi vidare till där vi skulle bo. Åkte tåg & tunnelbana , bytte två gånger tror jag. Det var väldigt jobbigt med alla väskor..

När vi kommit fram så var det lagomt spänd stämning. Inte så konstigt !

Vi har ett fint rum & det är större än vad jag trodde att det skulle va. Jättefin lägenhet i huvudtaget , två toaletter har dom också. Inte så vanligt i en lägenhet tycker ja ! 

Iaf , på måndan skulle vi till skolan med Leon. Måååånga blickar fick vi , men de va inte precis nåt oförväntat.. Men dom slutade halv fem på måndan , shiiit säger jag ! Väldigt olikt här i skolan än vad det är hemma i svergie. 

På tisdan var vi också i skolan, men då åkte vi därifrån vid halv två. Då drog vi oss vidare till stan, där det finns en lååååång shoppinggata , det var nånting för oss iaf ! Köpte en plånbok, ett par örhängen & en ring då.

Onsdag så var vi till Puppetmpire, började 11.30 slutade kl två. Helt okej ! Han bjöd oss även på lunch , super trevlig ! Dom alla kan engelska och är trevlig allihopa så det gillar vi ! Kommer bli roligt att få vara där. 

Idag har vi haft en ledig dag så vi åkte in till stan runt 12, gick in & upp i kateralen (en GIGANTISK kyrka). Heeelt sjukt hur stor den är.. Den är ungefär 157 meter hög, självklart kunde inte vi klättra heeela vägen upp men vi var enda uppe i ungefär 150 meter. Fatta mjölksyran i bena ! Jag som inte är så tokkär i höjder var svimfärdig när vi kommit upp & var alldeles skakis när vi kom ner men det gick över efter ett tag, men värk i fötterna kan jag inte neka iaf.. Huuua ! Gick iaf vidare till shoppinggatan igen när vi kommit ut ur kyrkan, kika runt och kom hem runt halv fem. Ikväll blir det luuuugnt iaf. Har vi tur är vi ledig imorgon också!

Tschüss! 

Ovido - Quiz & Flashcards