iidamadeleine

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Dåligt av mig !

Av Madeleine Svedberg - 1 mars 2012 17:41

Oj.. Har inte skrivit nånting om praktiken ! 
Kom hit i söndags, planet var 25 minuter tidigare än vad det skulle så vi fick vänta en sväng på Leon men det gick bra de ah. När han kommit dit åkte vi vidare till där vi skulle bo. Åkte tåg & tunnelbana , bytte två gånger tror jag. Det var väldigt jobbigt med alla väskor..

När vi kommit fram så var det lagomt spänd stämning. Inte så konstigt !

Vi har ett fint rum & det är större än vad jag trodde att det skulle va. Jättefin lägenhet i huvudtaget , två toaletter har dom också. Inte så vanligt i en lägenhet tycker ja ! 

Iaf , på måndan skulle vi till skolan med Leon. Måååånga blickar fick vi , men de va inte precis nåt oförväntat.. Men dom slutade halv fem på måndan , shiiit säger jag ! Väldigt olikt här i skolan än vad det är hemma i svergie. 

På tisdan var vi också i skolan, men då åkte vi därifrån vid halv två. Då drog vi oss vidare till stan, där det finns en lååååång shoppinggata , det var nånting för oss iaf ! Köpte en plånbok, ett par örhängen & en ring då.

Onsdag så var vi till Puppetmpire, började 11.30 slutade kl två. Helt okej ! Han bjöd oss även på lunch , super trevlig ! Dom alla kan engelska och är trevlig allihopa så det gillar vi ! Kommer bli roligt att få vara där. 

Idag har vi haft en ledig dag så vi åkte in till stan runt 12, gick in & upp i kateralen (en GIGANTISK kyrka). Heeelt sjukt hur stor den är.. Den är ungefär 157 meter hög, självklart kunde inte vi klättra heeela vägen upp men vi var enda uppe i ungefär 150 meter. Fatta mjölksyran i bena ! Jag som inte är så tokkär i höjder var svimfärdig när vi kommit upp & var alldeles skakis när vi kom ner men det gick över efter ett tag, men värk i fötterna kan jag inte neka iaf.. Huuua ! Gick iaf vidare till shoppinggatan igen när vi kommit ut ur kyrkan, kika runt och kom hem runt halv fem. Ikväll blir det luuuugnt iaf. Har vi tur är vi ledig imorgon också!

Tschüss! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Svedberg - 21 februari 2015 11:32


Fyllde 22 år för en vecka sen igår, hade en underbar födelsedag med mannen i mitt liv! Blev bjuden på middag på Sinclairs Steakhouse här i Göteborg, supergott. Rekomenderar verkligen er att gå dit!  På lördagen var det ju alla hjärtansdag som all...

Av Madeleine Svedberg - 12 februari 2015 17:59

Snart ett år sedan jag skrev.. Igen..  Men "komiskt" nog så har jag VFU även denna gång. Är iofs inne på sista veckan nu, så den är snart slut.  Har varit roligt att vara tillbaka igen.  Men.. Även om det är någon som intresserad eller inte så ...

Av Madeleine Svedberg - 22 april 2014 20:38

Nu var vi inne på sista veckan på VFUn då.. Kan inte förstå att fem veckor har gått så otroligt fort.  Däremot så var jag lite stolt och glad att jag klarat mig i 4 veckor utan att bli sjuk eller nå, men vad tror ni inte händer när det blev långled...

Av Madeleine Svedberg - 24 mars 2014 21:18

Haha, ååh.. Varje gång jag skriver ett blogginlägg (vilket ni märker är väldigt sällan) så säger jag åt mig själv "nu får du skärpa dig Madeleine, ta tag i bloggandet igen", men som ni ser så går det inte så bra. Ibland förstår jag egentligen inte va...

Av Madeleine Svedberg - 20 augusti 2013 19:26

Hallå hallå! Har börjat plugga igen, ska plugga upp lite betyg & sedan söka till Förskollärarprogrammet igen. Denna gång söker ja till uppsala och Göteborg eftersom varken gävle eller falun har just den programstarten på våren. Så det blir troligt...

Ovido - Quiz & Flashcards