iidamadeleine

Alla inlägg under februari 2015

Av Madeleine Svedberg - 21 februari 2015 11:32

Fyllde 22 år för en vecka sen igår, hade en underbar födelsedag med mannen i mitt liv!

Blev bjuden på middag på Sinclairs Steakhouse här i Göteborg, supergott. Rekomenderar verkligen er att gå dit! 

På lördagen var det ju alla hjärtansdag som alla vet. Jag och mannen min tog det mest lugnt, åkte in till Nordstan vid 14-15 tiden (panikångest), för att leta ett par nya skor till honom. Hittade ett par rätt så fort och gick sedan till den bästa godisaffären i Göteborg (kanske Sverige?), 4-Gott som den heter, ligger vid Lilla Bommen, bredvid Göteborg Wok.

Sedan åkte vi vidare till min syster och hennes sambo Fredrik, vi "kidnappade" deras son på snart 4 månader och gick en promenad med lilla Sam i vagnen, supermysigt fast det var kallt ute. Han sov hela tiden så det var inga problem alls. När vi hade gått ett tag och sedan handlat klart så gick vi tillbaka till min syster och Fredrik. Hos dom blev vi bjudna på mat (suuupergott) pulled beef burgare fick vi, efter det kikade vi på melodifestivalen och fick mysa med en vaken Sam. Efter 22(?) åkte jag och Andreas hem till mig igen. 

På söndan kollade vi på film hela dan, han åkte hem med tåget ungefär 18.30


Några bilder från helgen;

   


Nu, tillbaka till rubriken! 

Satt i skolan igår på en föreläsning och kände själv hur mycket jag förändrats som person, jag har tänkt en del på det tidigare också, tänkt tillbaka på högstadie- och gymnasietiden. 

Jag har fått helt andra värderingar och ser så annorlunda på saker och ting. 

Hade ett långt samtal med pappa igår, om pedagogik, värderingar och utbildning. Jag sa det då, att jag insett hur annorlunda jag är som person gällande mina värderingar osv. Han sa då att jag har ju blivit vuxen också, och det är ju sant. (Tror jag?!) Sedan pratade jag med mamma också om samma saker, och hon sa det också att jag vuxit men också blir det ju så när man flyttar hemifrån för första gången men också att jag börjat en utbildning som har så mycket pedagogik, man ser annorlunda på saker då. Iaf jag! Jag har hittat saker som jag brinner för och verkligen vill lära mig mer om och ha åsikter om. Jag står verkligen för mina åsikter inom dessa områden! 

Det är framförallt Genus och Jämställdhet som jag brinner för, något som jag kanske skulle kunna se mig själv forska om i framtiden. 

Så, nu fick jag det lättat från hjärtat. Jag kommer troligtvis skriva mer om detta och min utbildning i framtiden.


Over and out! / M

Av Madeleine Svedberg - 12 februari 2015 17:59

Snart ett år sedan jag skrev.. Igen.. 

Men "komiskt" nog så har jag VFU även denna gång. Är iofs inne på sista veckan nu, så den är snart slut. 

Har varit roligt att vara tillbaka igen. 

Men.. Även om det är någon som intresserad eller inte så tänker jag försöka berätta lite kortfattat vad som hänt i mitt liv.

Minns inte så mycket efter VFUn fram till sommaren, men min sommar var den bästa jag har haft hittills. 

Blev tillsammans med en fantastisk kille, helt underbar! Det säger väl de flesta människor om deras partner men det är verkligen så. Var med honom hela sommaren. Har inte känt så här för någon tidigare, har heller inte lärt känna någon så här som jag känner honom! 

Men nu till de "downside", vi har distansförhållande och då menar jag inte en-två timmar resa mellan varandra utan 6 timmar med tåg, ca 67 mil mellan varandra. Han bor hemma i Söderhamn och jag som ni vet i Göteborg. Det är tufft, klart det är! Men jag vet att vi klarar det, det har gjort att vi har lärt känna varandra på ett helt annat och på ett djupare sätt än vad vi hade gjort (tror jag) i ett "vanligt" förhållande. Vi har iaf haft distans i snart 6 månader, vi pendlar fram och tillbaka båda två. Försöker ses varannan helg och hittills så har vi kunnat de. Det är dyrt, men det är så värt det! 

Han kommer hit ikväll/inatt faktiskt, jag fyller år imorgon och på lördag är det ju alla hjärtans dag så det ska bli en underbar helg med honom här!


Men moving on, har varit en rätt jobbig höst, dels för distansen och dels för plugget. Blanda dom och det blir kaos, känns de som! Men jag har iaf klarat alla tentor hittills, vilket är helt underbart! 
Har bott i Göteborg över ett år nu, alltså är ett år av min utbildning klart. Vilket har gått sjukt fort! 

Har suttit nu och (nästan) kollat igenom hela min blogg. Alltså 5år(?) tillbaka, skrev ju jättemycket förut. Förstår egentligen inte varför jag slutade eftersom det faktiskt kan vara skönt att skriva av sig, trots att det är en öppen blogg på internet. 

Däremot så funderar jag på att byta blogg, börja om liksom. Nytt och fräscht men vet inte riktigt när jag ska hitta den tiden. Har inte ens tid att fixa om den här bloggen.. Den ser hemskt ut, men jaja, ni får överleva ändå!

 

Hittade iaf några "visdomsord" från ett gammalt inlägg som jag tycker är passande i mitt liv: 

Anyone can make you smile or cry

but it takes someone special to put a smile on your face 

when you already have tears in your eyes

 

 

Over and out, ha en grym helg allihopa för det ska jag! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards