iidamadeleine

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Madeleine Svedberg - 13 juli 2011 23:00

Det blev tre inlägg idag .. Ooops ! 


Idag vakna jag runt halv 11 , tog de bara lugnt till runt två - halv tre .

Efter tre något tag kom syrran hem då åt vi bara lite sen gjorde vi oss klar & åkt in till stan. Köpte en t-shirt från H&M, en trekvarts ärmad tröja som var stor på cubus , sen hittade jag ett linne på gina tricot men ett sånt hade syrran hemma som hon inte skulle använda så fick köpa hennes ist. :) 

Glömde däremot leggings & puder.. Men de tar vi nog imorn antingen innan eller efter liseberg. Såå.. Imorn är de Liseberg som står på schemat , wonderfull ! 

Längtar , de kommer nog bli riktigt kul .

Bara jag & syrran som åker , ännu bättre ! :)


Nu ikväll har vi bara tagit de lugnt , kollat på en film som gått på tv.n

Filmen hette ' Crazy beautiful ' riktigt bra faktiskt ! 

Rekomenderar den till er andra som inte sett den förut .

Av Madeleine Svedberg - 13 juli 2011 19:45

Är det någon som skulle vilja följa med mig & se den här filmen i augusti ? 


Jag är inte mycket för svenska filmer & serier ..

Men den här blev jag såld på av att bara se trailern ! 


Vill himla gärna se den :)





     

Av Madeleine Svedberg - 13 juli 2011 12:30

Min resa till Göteborg börja runt 12 hemifrån mohed, därifrån tog jag bussen in till Bollnäs sen vidare med tåg från Gävle. 

När vi kom till Gävle ÖSTE de ner så man fick nästan hoppa ut ur tåget för att vara fort under tak. Men som grädde på mosen åska de också... Jag som älskar åska ! Fast näe , jag hatar de. Det är bland de värsta ja vet ! Självklart skulle åskan vara nästan över oss också så det lät ju inte bara liite .. 


Men iaf , mitt tåg vidare mot hallsberg skulle gå 14.14 så jag satt och kolla på den där tavlan eller vad man ska kalla de. Så kom de upp ett tåg som gick den tiden men jag tycket inte liksom att de stämde .. Så jag vänta lite & tänkte att de va ett till tåg som avgick samtidigt. Men nästa tåg efter 14.14 gick 14.20 , så då fick ja lite panik. Ringde mamma och skyndade mig sedan till nå informations ställe , så sa han att de va de tåget som gick 14.14 som jag skulle med.. De va annat tågnr & annat tåg i huvudtaget än vad de stod på biljetten.. Men då var klockan 14.09 , så jag nästan sprang till tåget för det stod på en annan perong.. Men tåget var bara två vagnar långt , alltså inte stort alls ! Tror nog dom bytte in de för de va så lite folk som skulle åka. 


I hallsberg fick man också byta perong men de gick bra iaf , fick vänta på tåget ett tag. Väl på tåget & vi hade åkt ett tag stannar tåget p.g.a någon evakuering framför oss.. Efter ungefär 40 minuter fick vi åka vidare så tåget va då cirka 35-40 minuter försenat... När vi inte var så jättelångt från Göteborg saktar tåget in igen & då står det en helvetes spårvagn i vägen !!! Fyy va frustrerad man blev.. 

Tåget skulle ha vart i Göteborg 19.57 men vi kom in ungefär 20.42.. 

Menmen , trots krångel så var de riktigt skönt att komma fram , träffa syrran & hundarna & allt ! Hade en väldigt mysig första kväll här . Hade sällskap av prinsen i soffan också. :) 

(Prinsen är en av syrrans hundar , han är en fransk bulldog & heter Rambo men han är min lilla prins !)

Får lägga in en bild på honom när jag får de att funka ! :)

Ovido - Quiz & Flashcards