iidamadeleine

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Madeleine Svedberg - 28 augusti 2011 13:21

I torsdags morse tog jag bussen till falun , där mötte mormor mig så gick vi hem till morbror där vi bodde. Möttes av överlyckliga hundar hemma där. Jag fixade mig lite sedan gick vi ut med hundarna sen åkte vi ner på stan. När vi skulle kliva av bussen ser jag henke som skulle kliva på bussen , haha !
På ONLY hitta ja ett par ASSNYGGA byxor men hade inte riktigt pengar för dom. Sen på kappahl hitta jag en superskön tröja för bara 50 kr. När jag stod & skulle betala den sa mormor;

"Ah , ja får väl köpa byxorna åt dig jag då om du ville ha dom."
Dåå blev ja glaaad ! 

Vi åt & kikade runt ett tag , sedan åkte vi hem & åkte nästan på en gång & handla. Sen resten av kvällen tog vi de bara lugnt. 

Fredan var vi på stan igen , då hittade jag två till tröjor som ja köpte. :) 

Justja , köpte en topp från gina på torsdan också. 


På fredags kvällen tog vi de bara lugnt igen , tog ett glas smirnoff & jag hade lilla moa sovandes på magen. När vi la oss ahde jag båda hundarna i sängen.. 

(Mormor sov i peter & annas rum medans jag sov i andrés rum) 
Dom låg på varsin sida av mina ben så de va ganska trångt.. Men Bamse (schäfern) hoppa ner på goolvet & la sig så då blev de mycket plats. 


Lördan gjorde vi iiingenting ungefär , var i väg & handlade bara.. Låg i den galet sköna fotöljen hela dan & kika på filmer. Skööönt ! 

Sedan vid halv sju åkte vi till 'Dala airport' för att hämta Peter , Anna & André som kom hem från Turkiet. Jag hade inte träffat dom sen i julas så de va riktigt kul. Dom berättade en massa saker som dom gjort & va dom köpt där borta. Blev ju inte nå avis alls .. När vi kom tillbaka till dom så åt vi bullar med mjölk , mums ! Sen vid nio kom morfar & hämtade mig & mormor men vi åkte inte på en gång. Prata lite & sådär , diskutera med anna om nästa år då jag kanske flyttar till falun. Sen sa vi att jag ska åka till dom någon helg & vara där hela helgen , umgås med dom & så. Trevligt trevligt ! 


Kom hem runt elva (?) , la mig nästan på en gång . Tände ljus & kikade på 'A walk to remember'. Mysigt !

Om ungefär 25 minuter ska jag gå mot bussen & åka till edsbyn. Där ska ja hjälpa Emma & måla. :)  

Ovido - Quiz & Flashcards